W związku ze stosowaniem Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanego dalej RODO, chcielibyśmy
przekazać Państwu kilka istotnych informacji dotyczących tego w jaki sposób przetwarzamy
Państwa dane osobowe oraz jakie przysługują Państwu prawa w związku z ich przetwarzaniem.

Co to są dane osobowe?
Dane osobowe oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do
zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”). Będą to zatem na przykład
dane takie np. imię, nazwisko, adres, numer telefonu.

Kto to jest administrator danych osobowych?
Administrator danych osobowych to podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala
cele i sposoby przetwarzania danych osobowych – czyli decyduje o tym jak dane osobowe są
przetwarzane i odpowiada za ich przetwarzanie zgodnie z przepisami.
Administratorem danych osobowych w związku z ich przetwarzaniem w niżej wskazanych celach jest Stowarzyszenie EkoMonterzy, z siedzibą ul. Medweckiego 17 31-870 Kraków (dalej
„Stowarzyszenie” lub „Administrator danych”)


W jaki sposób możemy pozyskiwać Państwa dane?
Możemy uzyskiwać Państwa dane osobowe bezpośrednio np. w ramach udzielania odpowiedzi
na zadane drogą e-mailową pytanie. Możemy otrzymywać Państwa dane osobowe także od
innych podmiotów np. innych administratorów którym Państwo przekazali Państwo swoje dane
(zarówno prywatnych, jak i publicznych np. Gmina (z zapewnieniem odpowiedniej podstawy
prawnej dla takiego udostępnienia). Dane mogą być pozyskiwane także ze źródeł publicznie
dostępnych np. stron internetowych oraz rejestrów publicznych (CEIDG, KRS).


W jakich celach i w oparciu o jakie podstawy prawne możemy przetwarzać Twoje dane?
Poniżej przedstawiono listę celów, podstaw prawnych oraz okresów przetwarzania danych a
także informacji o dobrowolności lub obowiązku podania danych, w ramach następujących
sytuacji, w których możemy pozyskiwać i przetwarzać Państwa dane osobowe:
A. Nawiązanie kontaktu mailowego lub telefonicznego na dane wskazane w zakładce
kontakt na stronie internetowej Stowarzyszenia pod adresem:
https://www.ekomonterzy.pl/kontakt-2/
B. Prowadzenie działalności statutowej Stowarzyszenia, na którą składa się działalność
edukacyjna w temacie odnawialnych źródeł energii oraz dotacji z programów Czyste
Powietrze 2.0 oraz Mój Prąd (i związany z nią kontakt telefoniczny, umawianie spotkań
informacyjnych, prezentacji).
C. Realizacja umów (cywilnoprawnych, o wolontariat, innych) oraz związana z nimi
realizacja obowiązków publicznoprawnych
D. Przetwarzania danych eksploatacyjnych (o ruchu na stronie internetowej) oraz cookies lub
wykorzystaniu podobnych technologii;

Ad A. Nawiązanie kontaktu przez stronę internetową
Dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:

  1. odpowiedzi na zadane pytanie i prowadzenia w związku z tym dalszej korespondencji
    (podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO -> uzasadniony interes Administratora
    danych).

2. Dane osobowe pozyskane w związku prowadzoną korespondencją mogą być
przetwarzane także w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami (podstawa
przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO -> uzasadniony interes Administratora danych).
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji w/w celów.
Dane przetwarzane w związku z odpowiedzią na zadane pytanie mogą być przetwarzane przez
okres przedawnienia potencjalnych roszczeń związanych z prowadzoną korespondencją. Dane
mogą być również przetwarzane w celu ochrony przed konkretnymi zgłoszonymi roszczeniami
przez kontaktującego się.

Ad B. Prowadzenie działalności statutowej
Dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:

  1. Przedstawienia informacji na temat odnawialnych źródeł energii oraz dotacji z programów
    Czyste Powietrze 2.0 oraz Mój Prąd – drogą telefoniczną, a następnie na spotkaniu (z
    zainteresowanymi osobami/potencjalnymi beneficjentami) – podstawa przetwarzania art. 6
    ust. 1 lit. f RODO -> uzasadniony interes Administratora danych.
  2. Wsparcia beneficjentów w uzyskaniu dofinansowania z programu „Czyste powietrze”, w
    tym przeprowadzenie przez proces wnioskowania, realizacji i rozliczenia przedsięwzięcia
    – podstawa przetwarzania art. 6 ust. 1 lit. b, e oraz f RODO.
  3. Ewidencji uczestników projektów własnych – podstawa przetwarzania art. 6 ust. 1 lit. f
    RODO – uzasadniony interes Administratora danych.
  4. Dane osobowe mogą być wykorzystywane także w celu realizacji obowiązków
    wynikających z przepisów prawa np. przepisów ustawy z 7 kwietnia 1989 r. Prawo o
    stowarzyszeniach (Dz.U. 2017.210 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo
    ochrony środowiska (tj.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2556) a także w ramach realizacji praw
    wskazanych w RODO (podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c) rodo).
  5. Dane osobowe mogą być przetwarzane także w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony
    przed roszczeniami które mogą wyniknąć z realizacji ww. celów w tym z zawartych umów (podstawa przetwarzania art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes Administratora danych, a także obrony przed roszczeniami w związku z realizacją praw wskazanych w RODO w zakresie niezbędnym do identyfikacji i weryfikacji tożsamości osoby żądającej oraz udzielenia odpowiedzi. W szczególności dane te mogą być przetwarzane w celu wykazania zgodności z normami dot. ochrony danych osobowych (podstawa przetwarzania art. 6 ust. 1 lit f RODO – uzasadniony interes Administratora danych)

    Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji celów o których mowa w punkcie 1. W przypadku realizacji obowiązków publicznoprawnych pozyskanie ( w tym podanie) danych osobowych może być obowiązkowe. Dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane maksymalnie po upływie okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń (w tym wynikających ze zobowiązań publicznoprawnych), w szczególności roszczeń wynikających z procesu zawierania i realizacji umowy. Dane osobowe mogą być usunięte lub zanonimizowane wcześniej, jeżeli zgłoszony zostanie skuteczny sprzeciw.

Ad. C Umowy
Dane osobowe mogą być przetwarzane w następujących celach:

  1. Zawarcia i realizacji umowy (o wolontariat, darowizny, cywiloprawnej) – podstawa przetwarzania art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
  2. Realizacji obowiązków publicznoprawnych związanych z zawarciem i realizacją umowy –
    podstawa przetwarzania art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  3. Prowadzenia ewidencji kontrahentów i interesariuszy – podstawa przetwarzania art. 6
    ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes Administratora danych.
  4. Dane osobowe mogą być przetwarzane także w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony
    przed roszczeniami które mogą wyniknąć z realizacji ww. celów w tym z zawartych umów podstawa przetwarzania art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes Administratora
    danych, a także obrony przed roszczeniami w związku z realizacją praw wskazanych w
    RODO w zakresie niezbędnym do identyfikacji i weryfikacji tożsamości osoby żądającej
    oraz udzielenia odpowiedzi. W szczególności dane te mogą być przetwarzane w celu wykazania zgodności z normami dot. ochrony danych osobowych (podstawa przetwarzania art. 6 ust. 1 lit f RODO – uzasadniony interes Administratora danych)

Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji celów o których mowa w pkt 1
powyżej. W przypadku realizacji obowiązków publicznoprawnych pozyskanie ( w tym podanie)
danych osobowych może być obowiązkowe.
Dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane maksymalnie po upływie okresu
przedawnienia potencjalnych roszczeń związanych z realizacją umowy (w tym zobowiązań
publicznoprawnych), w szczególności roszczeń wynikających z procesu zawierania i realizacji
umowy. Dane osobowe mogą być usunięte lub zanonimizowane wcześniej, jeżeli zgłoszony
zostanie skuteczny sprzeciw.

Ad. D Przetwarzania danych eksploatacyjnych (o ruchu na stronie internetowej) oraz cookies
lub wykorzystaniu podobnych technologii

Dane eskploatacyjne to dane charakteryzujące sposób korzystania ze strony internetowej.
Stowarzyszenie poprzez swoją stronę internetową może przetwarzać następujące dane
eksploatacyjne:

Wskazane powyżej dane eksploatacyjne nie są łączone z takimi informacjami jak imię i nazwisko,
adres e-mail i innymi danymi umożliwiającymi łatwą identyfikację osób odwiedzających stronę.
Przetwarzanie nie jest także wykorzystywane do profilowania. Przetwarzanie powyższych
informacji może, ale nie musi być związane z instalacją plików cookies lub podobnych technologii
na urządzeniu końcowym służącym do jej wyświetlenia (w tym zakresie zob. informacje poniżej.
Jeżeli stosowany będzie mechanizm cookies dane eksploatacyjne mogą obejmować informacje
opisane poniżej – pozyskiwane poprzez te pliki.
Wskazane powyżej dane eksploatacyjne mogą stanowić dane osobowe w rozumieniu RODO.
Jeżeli wskazane powyżej informacje zostaną zakwalifikowane jako dane osobowe to
informujemy, że Administratorem danych jest Stowarzyszenie (dane kontaktowe zob. powyżej).
Przetwarzanie powyższych kategorii danych jest niezbędne do prowadzenia strony internetowej
oraz dbania o jego jakość tj. celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów

Administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). W związku z powyższym istotne i niezbędne
jest:

W oparciu o powyższe informacje mogą być tworzone statystyki, które jednak nie będą zawierać
żadnych informacji identyfikujących lub umożliwiających identyfikację osoby korzystającej ze
strony internetowej.
W związku z bardzo trudną identyfikacją osoby korzystającej ze strony internatowej nie będzie
możliwe wykonanie praw wskazanych w art. 15–20 RODO, chyba że osoba, której dane dotyczą,
w celu wykonania praw przysługujących jej na mocy tych artykułów, dostarczy dodatkowych
informacji pozwalających ją zidentyfikować.
Dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane maksymalnie po upływie okresu
przedawnienia potencjalnych roszczeń związanych z korzystaniem ze strony (nie później niż w
ciągu 2 lat od dnia utrwalenia), lub wcześniej jeżeli zgłoszony zostanie skuteczny sprzeciw.
Podanie danych jest dobrowolne ale nie zbędne do realizacji w/w celów.

Mechanizm cookies
Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www, dzięki którym strona może
przechowywać lub uzyskiwać dostęp do informacji już przechowywanych w urządzeniu służącym
do jej wyświetlenia – wyłącznie w zakresie niezbędnym do jej wyświetlenia. Pliki cookies lub
podobne technologie nie służą pozyskiwaniu informacji o osobach odwiedzających stronę. Nie są
wykorzystywane także do śledzenia ich nawigacji. Pliki cookies stosowane na stronie
https://www.ekomonterzy.pl/ nie służą przechowywaniu danych osobowych ani innych informacji
zebranych od osób odwiedzających stronę.
Poprzez pliki cookies strona może przechowywać lub uzyskiwać dostęp do informacji już
przechowywanych w urządzeniu Użytkownika służącym do jej wyświetlenia:

Jak włączyć obsługę plików cookies?
Instalację plików cookies można wyłączyć lub ograniczyć w ustawieniach danej przeglądarki,
postępując według instrukcji poniższych operatorów:

Ograniczenie instalacji plików cookies lub ich całkowite wyłączenie w przeglądarce może jednak
skutkować niepoprawnym działaniem Serwisu i ograniczeniem dostępu do jego różnych
funkcjonalności.
W razie pytań lub problemów z obsługą plików cookies prosimy o kontakt z administratorem pod
adresem: rodo@ekomonterzy.pl

Kto może mieć dostęp do Państwa danych osobowych?
Do Państwa danych osobowych będą mieć dostęp wyłącznie upoważnieni pracownicy lub
współpracownicy, działający w ramach polecenia Administratora danych. Administrator dokłada
wszelkich starań, aby chronić dane przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich i w tym
zakresie stosuje organizacyjne i techniczne środki bezpieczeństwa na wysokim poziomie,
adekwatne do ryzyka związanego z przetwarzaniem danych.
Dane osobowe nie będą nikomu udostępniane, chyba, że będzie to niezbędne do wykonania
umowy której stroną jest Administrator danych lub wynikać to będzie z przepisów prawa lub w
inny sposób zostanie zapewniona legalność tego udostępnienia. Dane osobowe mogą być
ujawniane, z zachowaniem wymogów wynikających z przepisów prawa podmiotom zewnętrznym
takim jak: dostawcy usług IT, usług prawnych, call center, a także organom państwowym – na ich
żądanie i tylko w zakresie wymaganym przez prawo lub w celu ochrony praw Stowarzyszenia.
Stowarzyszenie może także udostępnić dane osobowe kancelariom prawnym i sądom w celu
dochodzenia ew. roszczeń lub obrony przed roszczeniami.

Jakie prawa przysługują w związku z przetwarzaniem danych?
Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo do sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania i prawo do tego, by nie
podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym
profilowaniu, i wywołuje skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa (zob. więcej:
www.uodo.gov.pl).
Przysługuje ponadto prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzedu Ochrony
Danych Osobowych)

Odwołanie zgody
Jeżeli dane osobowe będą przetwarzane na podstawie zgody, można ją wycofać w dowolnym
momencie. Zgodę można wycofać pisząc na adres e-mail lub adres korespondencyjny wskazany
poniżej (w części jak się z nami kontaktować). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z
prawem przetwarzania realizowanego do czasu wycofania zgody. W przypadku wycofania zgody

Prawo sprzeciwu
Proszę pamiętać, że za każdym razem, gdy Państwa dane osobowe będą przetwarzane na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (zob. powyżej), czyli w przypadku tzw. uzasadnionego
interesu administratora, można w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych
ze szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych. Po wniesieniu sprzeciwu
Stowarzyszenie nie będzie mogło już przetwarzać danych osobowych, chyba że wykaże ono
istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec
interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub
obrony roszczeń.
Sprzeciw można zgłosić w sposób wskazany poniżej (w części jak się z nami kontaktować)

Jak się z nami skontaktować?
Kontakt we wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych jest możliwy
drogą elektroniczną pod adresem e mail: rodo@ekomonterzy.pl lub pisemnie pod adresem ul.
Medweckiego 17 31-870 Kraków, z dopiskiem „Dane osobowe”.